lørdag den 18. juli 2009

emballagen

jeg har som udgangspunkt valgt at benytte krukker og flasker af plast istedet for af glas.
dels fordi de er billigere for dig (også at sende pr post), og dels fordi det har været muligt at finde frem til emballage, der garanteret ikke indeholder phtalater.
jeg interesserer mig ikke for de gængse snydekosmetikplastkrukker med dobbeltbund og/eller -væg. derfor kan mine produkter ved første øjenkast godt se lidt bette ud. også sat op mod en solid glaskrukke.
men.


50 ml er 50 ml.

flaskernes låg eller pumpe er fremstillet af PP (polyproylen). flaskerne er fremstillet af PET og krukkerne er fremstillet af PETG (begge polyethylene terephthalate), der altsammen bliver til vand og CO2 ved forbrænding.

krukkernes låg er af aluminium. de kan afleveres i metalskrot på genbrugsstationen, så de kan reinkarnere som en dåse til flået tomat. eller fyrfadslysholder.

mine forsendelseskuverter bliver også til vand og CO2 ved forbrænding.